מטבחים

מה עושים עם מטבח צפוף?

מה עושים עם מטבח צפוף

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

המטבח הוא ככל הנראה הפינה העמוסה והמרכזית ביותר בבית. אתם פותחים בה את הבוקר עם קפה טרי, מכינים ארוחות משפחתיות מפנקות ומדי פעם מפגינים גם יצירתיות עם מתכון חדש ומעניין. כדי ליהנות ממנו באמת, המטבח שלכם צריך להיות מרווח ונעים. אם הוא עדיין לא ממש כזה, הנה שלוש דרכים פרקטיות להפוך אותו למרחב פונקציונלי ונוח הרבה יותר.

1 – ניצול אופטימלי של המרחב הקיים

נתחיל מהפתרון הפשוט, לכאורה, והוא לא ידרוש מכם לשנות סדרי עולם או להזיז קירות וארונות. אם תערכו בחינה מעמיקה של השטח הקיים, ייתכן שתגלו שהוא פשוט לא מסודר בצורה טובה, ולכן הוא מרגיש צפוף הרבה יותר מכפי שהוא באמת.

אז מה אפשר לעשות?

  • הגדרת צרכים: מה אתם עושים במטבח? באילו כלים אתם משתמשים הכי הרבה? האם יש פריטים שלא נמצאים בשימוש תדיר ואפשר להעביר למקום אחר?
  • שימוש חכם במרחב: אחרי שהגדרתם את הצרכים שלכם במדויק, אפשר למצוא דרכים להפיק את המירב מהשטח העומד לרשותכם. מדפים נשלפים יכולים לעבוד היטב, וגם ארונות גבוהים יותר עם מדפים נעים, או חיפוי ייעודי לקיר עם אמצעים לתליית כלים. כך תוסיפו שטחי אחסון בלי להעמיס על השטח הקיים.
  • ארגון וסידור מחדש: הגדירו את המטבח שלכם מחדש וחלקו אותו לאזורים, למשל אזור הכנת האוכל, אזור הבישול או אזור הסידור וההגשה. בכל אחד מאלה ודאו שיש לכם בדיוק את מה שאתם צריכים לצורך הזה בדיוק.

2 – חידוש המראה הקיים ליצירת תחושת מרחב

לפעמים הסיבה האמיתית לתחושת הצפיפות היא עניין של אסתטיקה בלבד. כלומר, מאוד יכול להיות שעם כמה שינויים קטנים בעיצוב תגלו שהמטבח מרגיש מרווח ומזמין הרבה יותר. כשאנחנו מדברים על שינויים קלים אנחנו מדברים על צביעת הארונות מחדש בגוונים בהירים יחסית, כדי שיעניקו תחושה של מרחב. תוכלו גם להחליף את משטח העבודה או את הכיור, כך שהכל יהיה מסודר, נעים ופונקציונלי הרבה יותר.

דרך אגב, גם התאורה הנכונה יכולה לעשות הבדל. לא רק שהיא תיצור אווירה חמימה ונעימה באחד החלקים הכי שימושיים ועמוסים בבית, אלא שהיא יכולה ליצור אשליה של שטח פנים גדול יותר.

3 – שינוי המבנה הקיים של המטבח

הדרך האחרונה עשויה להישמע כמו הדרך המורכבת מכולם, אבל האמת הפשוטה היא שמדובר בדרך היעילה ביותר להפוך את המטבח למקום הכי נוח בבית. אם תחליטו לעשות את זה, שבירת קיר מאפשרת לכם להרחיב את המטבח ולתכנן את המרחב כולו מחדש. זאת דרך נהדרת לבטל את ההפרדה הקיימת בין המטבח לסלון, כדי ליצור חלל אחד גדול במיוחד, או לשנות מחדש את סידור הארונות, גם אם תבחרו להפריד בין הפינה בה אתם מבלים לזו שבה אתם מארחים.

שימו לב שלצורך שבירת קיר רצוי מאוד להתייעץ עם גורם מומחה שיוודא שלא מדובר בקיר תומך, מהסוג שממש לא כדאי (או ניתן) להזיז, וכן כדאי לבדוק אילו תקנות ודרישות קיימות שעלולות להגביל אתכם. כך תוכלו לתכנן את המטבח החדש שלכם בצורה הטובה ביותר, להוסיף "אי" או להגדיר שטח נפרד לפינת האוכל שלכם.

הפתרון האידיאלי מעבר לקיר

אם אתם נהנים מהמטבח שלכם אבל מבינים שאפשר לנצל אותו בצורה טובה הרבה יותר, אפשר לקוות שהחלופות שהצענו כאן יעודדו אתכם להשפיע בפינה הכי מפנקת וכיפית שיש. כך תוכלו להכין ארוחות דשנות בראש שקט, לבלות בהנאה גדולה עם המשפחה או החברים, וליהנות ממלאכת הבישול והאפייה הרבה יותר.

מעוניינים בפרטים נוספים?

חייגו אלינו

או

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נושאים נוספים

מה כולל שירות ניהול נכסים?

החכמים הקדמונים שטבעו את הביטוי "מרבה נכסים מרבה דאגה" ידעו מה הם אומרים. מצד שני, בזכות נכסים, ובפרט נדל"ן, מושגת רמת ביטחון כלכלי גבוהה וכך

לצפייה »
כיור חרסה למטבח
כיורים

כיור למטבח

שנו את המטבח שלכם עם כיור למטבח ייחודי ומסוגנן מבית חברות הדגל בתחום. מדובר בחברות ישראליות המתמחות ביצירת כיורים יפים ופונקציונליים למטבח. כיורי החרס החדשים

לצפייה »

תפריט נגישות אתר

Michal.webp

מיכל

נראה/תה לאחרונה לפני 3 דק'

נציג/ה:

היי 👋
אנחנו זמינים עבורך לכל שאלה גם בוואטסאפ

עכשיו

Img5 1.png